Testimonials
-
UX specialist med mange hatte
Cecilie Als er cand.it. i Oplevelsesdesign, og i den relativt nye softwarevirksomhed AskCody har hun brug for alt, hvad hun har lært om at skabe en helhedsoplevelse for brugerne.
-
Jesper Hauerslev: producer hos spilfirmaet Preloaded i London
Tit kommer kunden til os, fordi vi er eksperterne. Så en del af vores arbejde er at uddanne kunden i, hvordan man laver et godt spil og vise dem nye måder at tænke begrebet "spil" på. Det er både sjovt og lærerigt at være med til, og selv om jeg er ved at være lidt af en gammel rotte i faget, lærer jeg stadig hele tiden nye ting og det er fedt at mærke, hvordan ens kompetencer stadig vokser.
-
Niels Vandel Svendsen, E-Læringskonsulent hos Conzentrate ApS
I mit job designer jeg e-læringskurser for en række store multinationale virksomheder, hvilket naturligvis betyder, at jeg må trække enormt meget på min viden om læring, interaktionsdesign og etik.
-
Debbie kunne vælge mellem flere jobs allerede mens hun skrev speciale som oplevelsesdesigner
En kombination af at vide, hvad hun vil, en særlig tilgang til markedsføring og grundigt forarbejde har ført til, at Debbie Rechnagel Christensen kunne sætte sin underskrift på en jobkontrakt med snacks-virksomheden KiMs, allerede få dage efter sin afsluttende eksamen på Aalborg Universitet. I sit nye job skal hun arbejde med markedsføring, kommunikation og oplevelsesdesign. Og det er ikke det eneste jobtilbud, som den 25-årige kandidat har fået.
-
Ritu S. Frandsen - webkonsulent på Aalborg Universitet
Det gav et kick at se det, jeg havde læst i forbindelse med studiet på Interaktive Digitale Medier, udfolde sig på arbejdspladsen.
-
Hildur Fjóla Svansdóttir, Web manager
Today I manage corporate websites and handle project management at Icelandic Farm Holidays and the study has proved very useful.
-
Sofie Holm Lauritsen: Udviklingsmedarbejder hos AAU Matchmaking, Aalborg Universitet
Som udviklingsmedarbejder hos AAU Matchmaking på Aalborg Universitet, arbejder jeg primært med udvikling i form af undersøgelser og implementering af resultaterne. Derudover er markedsføring og nye kommunikative tiltag også en stor del af arbejdet, ligesom strategisk udvikling. Alt sammen med det formål at skabe flere og bedre rammer for samarbejdsmuligheder mellem Aalborg Universitet (forskere og studerende) og omverdenen.
-
Dennes Jim Frederiksen - studieadjunkt & Ph.d. stipendiat ved Institut for Kommunikation, AAU
Jeg begyndte på min uddannelse, fordi jeg gerne ville være tv-producer, og jeg må siges at være endt et noget andet sted. Som tiden gik på studiet, fik jeg mere og mere interesse for undervisning og forskning, så det blev et meget naturligt valg til sidst at søge videre på universitetet.
-
Thomas Overholt Hansen - Media relations manager hos Velux gruppen
Til daglig anvender jeg kun i ringe grad konkrete teorier eller redskaber fra min studietid. Derimod ligger de paradigmer og tankesæt, som jeg blev præsenteret for på AAU helt latent i mig, og jeg vil påstå, at de er helt udslagsgivende for min måde at løse arbejdsopgaver på i dag.
-
Thomas Mark - Journalist ved Viborg Stifts folkeblad og korrespondent ved UEFA
Da jeg stod med mit eksamensbevis i hånden, havde jeg aldrig nogensinde forestillet mig, at jeg skulle være journalist. Jeg havde fulgt en rød tråd, der hed ”oplevelsesøkonomi inden for kultur” – herunder særligt fodbold. Så da chancen bød sig, var jeg meget glad, også fordi jeg nu har fået et mere indgående kendskab til arbejdsgangene på en redaktion.