Reklame - eller hvordan man sætter sving i bevidstheden?

Reklame - eller hvordan man sætter sving i bevidstheden?

Hvorfor fanger nogle reklamer opmærksomheden, mens langt de fleste bliver ignoreret? - I en række artikler ser forskere fra MÆRKK ved Aalborg Universitet ind på forskellige virkemidler i reklamernes univers. Alt det, der gør at reklamerne får fat i vores bevidsthed: Humor, metaforer og musik er nogle af de emner, der tages op. Bogen er redigeret af Jørgen Stigel.

Last modified: 19.12.2012

Reklame  - eller hvordan sætter man sving i bevidstheden?

af Lars Pynt Andersen, Anders Bonde, Jørgen Riber Christensen, Nicolai Jørgensgaard Graakjær, Ole Ertløv Hansen, Lennard Højbjerg, Iben Bredahl Jessen og Jørgen Stigel

Hvorfor fanger nogle reklamer opmærksomheden, mens langt de fleste bliver ignoreret?

I en række artikler ser forskere fra MÆRKK ved Aalborg Universitet ind på forskellige virkemidler i reklamernes univers. Alt det, der gør at reklamerne får fat i vores bevidsthed: Humor, metaforer og musik er nogle af de emner, der tages op.

Antologien fokusere også på digitale medier - og hvordan de spiller sammen med mere traditionelle medier og deres udtryk.

Jørgen Stigel er redaktør på Reklame  - eller hvordan sætter man sving i bevidstheden?

 

Om Anders Bonde

Om Jørgen Riber Christensen

Om Nicolai Jørgensgaard Graakjær

Om Ole Ertløv Hansen

Om Iben Bredahl Jessen

Om Jørgen Stigel